Artelier


Artyści poprzednich edycji festiwalu

Artyści edycji 2014

Atom String Quartet

Dawid Lubowicz - skrzypce
Mateusz Smoczyński - skrzypce
Michał Zaborski - altówka
Krzysztof Lenczowski - wiolonczela

      Atom String Quartet to wiodący polski zespół jazzowy oraz jeden z najciekawszych kwartetów smyczkowych na świecie.  Tych czterech najsympatyczniejszych rzępajłów z siłą rażenia adekwatną do nazwy zespołu (Jan „Ptaszyn” Wróblewski) od momentu zdobycia Grand Prix XIII Bielskiej Zadymki Jazzowej stale gości na największych europejskich festiwalach muzycznych, m.in.: Berliner Jazztage, Jazz Baltica, Festival Veranos de la Villa Madrid, Jazz Jamboree, Ethno Jazz Festival czy Solidarity of Arts. W 2011 roku ukazała się płyta „Fade In”, która zdobyła nagrodę polskiego przemysłu fonograficznego „Fryderyk” w kategorii „Jazzowy Fonograficzny Debiut Roku”. Kolejny album – „Places” – wydany w 2012 roku nakładem wytwórni Kayax otrzymał „Fryderyka” w kategorii: „Album Roku – Muzyka Jazzowa”. Ponad to Atom String Quartet otrzymał Grand Prix Stowarzyszenia „Melomani” w kategorii „Nowa Nadzieja” oraz „Złote Gęśle” na XV Festiwalu Folkowym Polskiego Radia „Nowa Tradycja”. Dotychczas zespół współpracował z takimi artystami, jak: Bobby McFerrin, Gil Goldstein, Paolo Fresu, Wolfgang Haffner, Christian von Kaphengst, Rupert Stamm, Mathias Haus, Vladislav `Adzik` Sendecki, Andre Ochodlo, Urszula Dudziak, Kayah, Aga Zaryan, Marek Moś, Jerzy Maksymiuk, Janusz Olejniczak, Krzesimir Dębski, Adam Sztaba, Grzech Piotrowski, Krzysztof Herdzin, Józef Skrzek, a także zespołami: Elbląska Orkiestra Kameralna, World Orchestra Grzecha Piotrowskiego, Sinfonia Viva oraz Kwartet Góralski Sebastiana Karpiela Bułecki i Motion Trio.

Atom String Quartet tworzą skrzypkowie – Dawid Lubowicz i Mateusz Smoczyński, altowiolista – Michał Zaborski oraz wiolonczelista – Krzysztof Lenczowski.

Dawid Lubowicz pochodzi z zakopiańskiej rodziny o bogatych tradycjach muzycznych. W dzieciństwie kształcił się pod kierunkiem Mieczysława Galicy i Leszka Brodowskiego. Jest absolwentem Liceum Muzycznego w Rzeszowie, w klasie skrzypiec Oresta Telwacha oraz Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie, w klasie skrzypiec prof. Konstantego Andrzeja Kulki. Umiejętności doskonalił także podczas licznych kursów mistrzowskich u wybitnych wirtuozów, m.in. Rolanda Baldiniego, Mariny Jaszwili, Mirosława Ławrynowicza, Zorana Milenkovića, Wandy Wiłkomirskiej, Andrzeja Jagodzińskiego, Michaela Parkinsona, Garry’ego Wittnera. Dawid Lubowicz jest laureatem wielu festiwali i konkursów. Wśród jego osiągnięć znajdują się: II nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Standardów Jazzowych – Siedlce 2004, specjalne wyróżnienie podczas Jazzowej Sceny Młodych – Radom 2004, finał w Międzynarodowym Konkursie Krokus Jazz Festiwal – Jelenia Góra 2004 i 2005, zwycięstwo w konkursie jazzowym Nadzieje Warszawy w 2005 r. Z Atom String Quartet: Grand Prix Jazz Melomani 2010, Aniołek Jazzowy Bielskiej Zadymki Jazzowej 2011, Fryderyk 2012, Złote Gęśle Festiwalu Nowa Tradycja 2012. Od kilku lat jest związany z orkiestrą Teatru Muzycznego Roma, współpracuje z Teatrem Powszechnym i Narodowym w Warszawie oraz jako aranżer-kompozytor z Operą Nova w Bydgoszczy. Jest solistą w projekcie Christophe’a Voise Missa Brevis. Współtworzył następujące zespoły: Opium, alTango, Lubowicz Jazz Quartet, East Wall Jazz Quartet i Atom String Quartet.

Mateusz Smoczyński – absolwent Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Andrzeja Gębskiego. Jest skrzypkiem jazzowym, który zadebiutował w 1999 r. na Jazz Campingu „Kalatówki” z kwintetem Jacka Namysłowskiego. Wielokrotnie występował na większości najważniejszych festiwali jazzowych w Polsce oraz poza granicami kraju (m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Ukrainie, Rosji, Danii, Szwecji, Czechach, Słowacji oraz Stanach Zjednoczonych). Współpracuje ze znakomitymi Polskimi muzykami jak Zbigniew Namysłowski, Jarosław Śmietana, Tomasz Stańko, Krzesimir Dębski, Maciej Strzelczyk, Janusz Skowron, Janusz Olejniczak, Kazimierz Jonkisz, Adam Sztaba czy Krzysztof Herdzin. Razem z Joachimem Kuhnem, Bronisławem Suchankiem, Januszem Stefańskim i Bohdanem Jarmołowiczem brał udział w prawykonaniu koncertu jazzowego na skrzypce, orkiestrę symfoniczną i grupę rytmiczną Zbigniewa Seiferta. Wielokrotnie koncertował z niemiecką grupą schultzing. Na drugiej edycji festiwalu Zbigniew Seifert in Memoriam w Berlinie miał okazję wystąpić z takimi muzykami jak Richie Beirach, Ack van Rooyen i Glen Moore. Jest liderem kwintetu, z którym nagrał dwie płyty: „Inspirations” (swój debiutancki album, poświęcony jego dwóm największym inspiracjom – Johnowi Coltrane’owi i Zbigniewowi Seifertowi) oraz „Expressions”. W roku 2007, po sukcesach pierwszego albumu, otrzymał stypendium od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w programie „Młoda Polska”, a w czerwcu 2008 roku został uhonorowany Jazzowym Oskarem w kategorii Nadzieja Melomanów Roku 2007. Wiosną 2010 roku miała miejsce premiera płyty z kolejnym projektem Mateusza – „New Trio”, w którym u boku skrzypka pojawia się jego brat – Jan Smoczyński na organach Hammonda oraz gwiazda rosyjskiej perkusji – Alexander Zinger. Album ten został nominowany w kategorii „Jazzowy Debiut Roku” do nagrody Fryderyk przyznawanej przez Akademię Fonograficzną. Mateusz Smoczyński jest także współzałożycielem Atom String Quartet – pierwszego w Polsce kwartetu smyczkowego grającego jazz. Od 2012 roku Mateusz Smoczyński jest członkiem legendarnego już amerykańskiego zespołu – Turtle Island Quartet (zdobywcy dwóch nagród Grammy).

Michał Zaborski – jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Ryszarda Duzia. Był dwukrotnym laureatem programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Brał udział w licznych konkursach altówkowych m.in.: VII Ogólnopolski Konkurs Altówkowy im. J. Rakowskiego w Poznaniu (III nagroda, 2003), Międzynarodowy Konkurs im. J. Brahmsa w Portschach – Austria (III miejsce, 2003), Międzynarodowy Konkurs Altówkowy w Bled – Słowenia (II nagroda, 2004). W 2009 roku wraz z zespołem The Transgress zwyciężył na „Blues Rock Jazz Warsaw Festival” w kategorii zespół jazzowy. Z tym samym zespołem wystąpił również w Sali Kongresowej jako support przed triem ”Medeski, Martin & Wood”. Wystąpił też jako solista z orkiestrą Filharmonii Lubelskiej wykonując utwór ”Harold w Italii” Hectora Berlioza. Wraz z triem Krzysztofa Herdzina nagrał fragmenty ścieżki dźwiękowej autorstwa Bartłomieja Gliniaka do filmu Feliksa Falka pt. ”NN”. Jako kameralista współpracował z takimi znakomitymi artystami polskimi jak: Krzysztof Jakowicz, Stefan Kamasa, Janusz Olejniczak, Krzysztof Jabłoński, Piotr Pławner, Rafał Kwiatkowski, Jakub Jakowicz oraz z zespołami kameralnymi – Trio Chausson, Prazak Quartet, Kwartet Prima Vista. Swoje umiejętności doskonalił na wielu warsztatach klasycznych i jazzowych w kraju i za granicą pod okiem m.in. takich muzyków jak: Nobuko Imai, Hatto Beyerle, Stefan Kamasa, Jean Sulem, Claude Lelong, Siegfried Fuhrlinger, Simonide Braconi, Cezariusz Gadzina, Robert Majewski, Maciej Strzelczyk. Jest członkiem Orkiestry Sinfonia Varsovia a także Radomskiej Orkiestry Kameralnej gdzie pełni rolę lidera grupy altówek.

Krzysztof Lenczowski – urodzony w 1986 r. w Krakowie, jest absolwentem Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego. Od kwietnia 2008 r. do listopada 2009 r. pracował w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus, a od lutego 2009 r. wchodzi w skład Warszawskiej Grupy Wiolonczelowej Cellonet prowadzonej przez prof. Andrzeja Bauera. Gra także na gitarze – ukończył Policealne Studium Jazzu im. H. Majewskiego w Warszawie w klasie prof. Piotra Lemańskiego. Jest członkiem zespołów Fusion Generation Project, Jazz Construction oraz Fusionator, z którymi zdobył wiele nagród i wyróżnień indywidualnych na krajowych konkursach jazzowych. W październiku 2012 wykonał solową partię gitary z towarzyszeniem Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus podczas europejskiego prawykonania muzyki do filmu „Piraci z Karaibów” w Sali Kongresowej w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W 2012 r. nakładem wytwórni Fonografika ukazał się debiutancki album zespołu Fusionator „Kung-Fu” – został on entuzjastycznie przyjęty zarówno przez krytyków muzycznych, jak i melomanów. Wśród artystów wykonujących kompozycje lub aranżacje autorstwa Krzysztofa Lenczowskiego znaleźli się: Maxim Vengerow, Leszek Możdżer, Krzesimir Dębski, Andrzej Bauer oraz wielu innych wybitnych muzyków zarówno z kręgu muzyki poważnej, jak i jazzowej.

Epithalamion

Magdalena Pilch - flety historyczne

Małgorzata Klisowska
 - flety historyczne
Olga Musiał – Kurzawska - flety historyczne
Paweł Iwaszkiewicz - flety historyczne
Monika Wieczorkowska - śpiew

        Zespół Epithalamion to pierwszy w Polsce kwartet renesansowych fletów poprzecznych. Został założony jesienią 2010 roku z inicjatywy Pawła Iwaszkiewicza i Magdaleny Pilch. Oficjalnym debiutem zespołu był występ na Festiwalu Maj z Muzyką Dawną we Wrocławiu w 2011 roku a także gościnny udział w nagraniu płyty Musica Gratulatoria z wrocławskim zespołem Ars Cantus pod dyrekcją Tomasza Dobrzańskiego w czerwcu 2011 roku. Epithalamion współpracuje również ze śpiewakami zajmującymi się wykonawstwem muzyki dawnej. 

Magdalena Pilch
w 1997 ukończyła studia magisterskie w klasie fletu poprzecznego st. 
wykł. Grzegorza Olkiewicza w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. W latach 1996-98 brała udział w kursach Dresdner Akademie für Alte Musik pod kierunkie prof. Ulrike Engelke. W latach 1998-2002 odbyła studia podyplomowe w specjalności flet traverso w klasie prof. dr Linde Brunmayr - Tutz w Staatliche Hochschule für Musik w Trossingen (Niemcy). W 2013 roku uzyskała tytuł doktora habilitowanego sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej - instrumentalistyka. Jako pedagog związana jest z Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, współpracuje również z Akademią Muzyczną im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Prowadzi działalność koncertową jako kameralistka i solistka. Gra na poprzecznych fletach renesansowych, barokowych, klasycznych i romantycznych. 

Małgorzata Klisowska studiowała we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego w klasie fletu prof. Jerzego Mrozika. W roku 2006 ukończyła studia podyplomowe w Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Institut für Alte Musik w zakresie gry na fletach dawnych, pod kierunkiem prof. dr Linde Brunmayr-Tutz. Swe umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich u Phillippe Bernolda, Miriam Nastasi, Petera-Lukasa Grafa, Kate Clark, Barta van Oorta, Christiana Boysena. W swoim bogatym dorobku ma wiele projektów koncertowych oraz nagrań min. dla niemieckiej rozgłośni SWR. Jako solistka koncertowała w Staatsoper Berlin. Małgorzata Klisowska jest współzałożycielką zespołów Ars Concordiae oraz Ammonit Quartett. Flecistka współpracuje z zespołami i orkiestrami: Ad Fontes, Harmonologia, Mitteleuropäische Barock Orchester Roveretto, Wrocławska Orkiestra Barokowa i Capella Cracoviensis. 

Paweł Iwaszkiewicz
grę na flecie prostym studiował u Davida Meltzera w Jerozolimie. 
Umiejętności doskonalił u Ricardo Kanji i Roberta Ehrlicha. Współpracownik licznych zespołów muzyki dawnej, z którymi nagrał przeszło 30 płyt. Oprócz muzyki barokowej gra również repertuar współczesny, renesansowy, średniowieczny i tradycyjny na fletach poprzecznych, szałamajach i dudach. Autor muzyki do spektakli teatralnych. Założyciel i kierownik muzyczny zespołów "Dancerye" i "Open Folk". Koncertował w Niemczech, Francji, Rosji etc. oraz w Japonii i na Tajwanie. Jest także absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. 

Olga Musiał-Kurzawska
w 2007 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. I. J. 
Paderewskiego w Poznaniu w klasie fletu st. wykł. Jerzego Pelca. W 2011 roku ukończyła również dwuletnie studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasach fletów historycznych dr Magdaleny Pilch oraz dr Marka Nahajowskiego. Jest stałym członkiem orkiestry Accademia dell'Arcadia, która specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej oraz współzałożycielką zespołów Galakticus, Quattrofolium oraz Quatroporte Quartet. Współpracuje również z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Arte dei Suonatori, Les Ambassadeurs, Polską Orkiestrą XVIII wieku, Sztor Orchestra, Orkiestrą Miasta Poznania. Naukę gry na flecie doskonaliła uczestnicząc w kursach prowadzonych przez takich pedagogów jak: Barthold Kuijken, Mirjam Nastasi, Jana Semeradova, Lucie Duskova, Annie Laflamme, Kaspar Zehnder, Liane Ehlich. 

Monika Wieczorkowska swoją edukację muzyczną rozpoczęła w rodzinnym Kępnie, kontynuowała ją w PSM II stopnia we Wrocławiu, a następnie podjęła studia na Wydziale Teorii i Kompozycji Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. W tym czasie kształciła się także w dziedzinie śpiewu solowego pod kierunkiem prof. Piotra Łykowskiego. Równolegle rozwijała umiejętności wokalne w licznych chórach i zespołach kameralnych. W okresie kilkuletniej pracy w zespole Cantores Minores Wratislavienses pod dyrekcją Edmunda Kajdasza jej zainteresowania skupiły się na stylowym wykonawstwie muzyki dawnej. Sposobem realizacji tych pasji artystycznych była działalność w zespołach Collegio di Musica Sacra pod kierunkiem Andrzeja Kosendiaka, Ars Cantus Tomasza Dobrzańskiego oraz  współpraca z Il Tempo, Altri Stromenti, Baletem Dworskim Cracovia Danza  i innymi. W ostatnich latach stała się współtwórcą projektu Sonorita, w ramach którego realizuje między innymi program poświęcony pieśniom sefardyjskim.

Artystka koncertowała w Filharmonii Narodowej, Operze Narodowej, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego oraz na licznych festiwalach krajowych i zagranicznych: Festiwal Flandryjski, Wratislavia Cantans, Warszawska Jesień, Forum Musicum, Festiwal Muzyki Polskiej, Festiwal Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu, Maj z Muzyką Dawną.

Nagrania fonograficzne z jej udziałem (Musica da Chiesa, Musica Figurata, Musica Rediviva, Musica Divina, Stabat Mater  A. M. Bononciniego) uzyskały znakomite recenzje oraz nagrody (Goldberg Magazin, nominacje do nagrody Fryderyk, Wrocławska Nagroda Muzyczna).

 


Astor Piazzolla Project 

Justyna Stępień – sopran
Krzysztof Matuszak – baryton
Krzysztof Szczerbuk – akordeon
Cezary Gójski – skrzypce
Urszula Murawko – ksylofon
Grzegorz Bogdan – fortepian

        Zespół Astor Piazzolla Project to efekt fascynacji muzyką genialnego twórcy tanga nuevo  Astora Piazzolli. Powstał jesienią 2010 roku, koncertuje do chwili obecnej w niezmienionym składzie:                Justyna Stępień – sopran, Krzysztof Matuszak – baryton, Krzysztof Szczerbuk – akordeon, Cezary Gójski – skrzypce, Urszula Murawko – ksylofon, Grzegorz Bogdan – fortepian. Różnorodność stylistyczna muzyków połączona  z techniką gry i znajomością tajników tanga to  największe atuty grupy Astor Piazzolla Project. Tango wykonywane przez zespół charakteryzuje się rozpoznawalnym i niezwykle oryginalnym brzmieniem łącząc w sobie ekspresję, elegancję i wirtuozerię. Aranżacje z pogranicza muzyki klasycznej i brzmienia argentyńskich klubów tanga w połączeniu humorystycznym, pełnym anegdot sposobem prowadzenia koncertów sprawiają, że każdy z koncertów zespołu jest wyjątkowym spektaklem muzycznym. Kolejnym, niezwykle istotnym elementem działalności zespołu są liczne „milongi” z muzyką „na żywo” realizowane wspólnie z klubami tanga w Polsce. Autorski projekt grupy zatytułowany ”Tangowanie” łączy ze sobą pełne ekspresji bogactwo tanga Piazzolli, z pięknem i elegancją śpiewu operowego.  


Violin Leaves 

Gustaw Ciężarek
Wojciech Sławiński

     Formacja Violin Leaves jest odpowiedzią na sytuację muzyki klasycznej w dzisiejszym świecie. Muzyki która już dawno odeszła od zainteresowania widzem i słuchaczem. Muzyki której od ponad stu lat nic nie interesuje. A napewno nie interesuje jej to co czuje i myśli człowiek siedzący po drugiej stronie. Muzyki klasycznej, która istnieje sama dla siebie, i najgorsze w tym wszystkim jest to że wydaje się jej że to jest okey. Muzyki, która jest coraz bardziej odpychana na margines. Muzyki nierozumianej. Muzyki bujającej w obłokach.

Violin Leaves próbuje zniwelować dystans jaki powstał przez lata pomiędzy artystą a widzem. Do skrzypiec i wiolonczeli dołącza komputer. Komputer nie tylko jako narzędzie, ale również jako instrument a nawet wykonawca. Wszystkie dzwięki w naszych utworach są dla ludzi niczym liście dla drzew. Liście skrzypiec. Violin Leaves.

Gustaw Ciężarek Ukończył Państwową Podstawową Szkołę Muzyczną w Szczecinie w klasie Romana Wolfa oraz Liceum Muzyczne im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie Michała Cebrija. Jest absolwentem klasy prof. Konstantego Andrzeja Kulki, prof. Mirosława Ławrynowicza, Prof. Romana Lasockiego i Dr. Andrzeja Gębskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończył staż artystyczny na kierunku kameralistyka w klasie prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Wielokrotnie uczestniczył w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Łańcucie, w Zakopanem i Fromborku doskonaląc swoje umiejętności u takich mistrzów jak Marina Yashvili, Wolfgang Marschner, Roland Baldini, Robert Szreder, Helen Brunner. Dwukrotnie otrzymał stypendium na udział w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Goch (Niemcy). W maju 2009 został laureatem nagrody Grand Prix w konkursie "Zapomniana muzyka polska" organizowanego przez wydawnictwo muzyczne "Acte Prealable". W 2008 został laureatem II miejsca, oraz otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej" w Krakowie. Jest laureatem makroregionalnych przesłuchań skrzypcowych w Poznaniu i ogólnopolskich przesłuchań skrzypcowych w Elblągu. Koncertował jako solista z orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Opery na Zamku, Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Międzynarodową Orkiestrą Młodzieżową Pomerania wykonując koncerty skrzypcowe Czjkowskiego, Wieniawskiego, Mendelsohna, Vivaldiego, Bacha W roku 2011 wraz z pianistką Soyeon Lim nagrał debiutancką płytę ze wszystkimi utworami kameralnymi Władysława Żeleńskiego wydaną w wydawnictwie Acte Prealable. Jest stypendystą Prezydenta Miasta Szczecina oraz Towarzystwa Przyjaciół Szczecina Od 2008 roku jest koncertmistrzem Łomżyńskiej Filharmoni Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego.

Wojciech Sławiński W 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Kazimierza Michalika. Obecnie jest wiolonczelistą orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz szefem zespołu SYNAXIS. Od 2003 do 2006 roku współpracował z UBS Verbier Festival Orchestra, z którą występował wielokrotnie m.in. pod kierunkiem Jamesa Levine'a, Neeme Järviego, Valerego Gergieva, Yurija Temirkanova, Nico Franka, Christopha von Dohnanyi, Charles'a Dutoit, z solistami najwyższej rangi jak Marta Argerich, Sarah Chang, Anna Silja, Leif Ove Andsnes, Lang Lang, Mischa Maisky, Yuri Bashmet, Vadim Repin, Maxim Vengerov, Joshua Bell, Thomas Quasthoff. W roku 2004 współpracował z zespołem kameralnym Transemble, w latach 2001-2002 był koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Warszawie, jako solista i kameralista koncertował w wielu miastach Polski. Zdobywał wyróżnienia na Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi (1996), Konkursie im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu (1997), Konkursie Bachowskim w Zielonej Górze (1998), jest laureatem II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym w Elblągu (1998), na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi i półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Vina del Mar w Chile (2001). Jako uczestnik kursów mistrzowskich w zakresie gry na wiolonczeli, kameralistyki, kompozycji pracował m.in. pod kierunkiem Stanisława Firleja, Andrzeja Orkisza, Victorii Yagling, Clausa Reichardta, Kurta Levina, Mirosława Ławrynowicza, Wolfganga Marschnera, Michała Trojanowskiego, Andrew Tloma, Young-Chang Cho i Pawła Głąbika. 


Andrzej Gębski


     Andrzej Gębski - skrzypek - solista, kameralista; studia wiolinistyczne ukończył w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Mirosława Ławrynowicza uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Jest laureatem Międzynarodowych Konkursów Muzycznych w Łodzi, Krakowie i Paryżu. Od 1997 r. jest członkiem Zespołu Kameralistów Polskich Camerata Vistula prowadzonego przez Andrzeja Wróbla, a od 2002 r. pierwszym skrzypkiem zespołu. Jako solista i kameralista Andrzej Gębski uczestniczył w licznych imprezach muzycznych koncertując w Angli, Niemczech, Francji, Szwajcarii, Turkmenistanie, Chinach i Wenezueli. Jako solista koncertował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Łódzka, Orkiestra Symfoniczna AMFC, Filharmonia Zielonogórska, Filharmonia Rzeszowska, Filharmonia Olsztyńska, Filharmonia Koszalińska, Hannover Kammer Orchester, Orkiestra Reprezentacyjna Wojska Polskiego, Chopin Academia Orchestra, i inne. Artysta jest propagatorem muzyki polskiej, dokonał licznych prawykonań i nagrań archiwalnych dla PRiTV utworów skrzypcowych współczesnych kompozytorów polskich a także nagrał 13 płyt kompaktowych z muzyką polską(w tym 10 dla wytwórni "Acte Prealable"), które są premierami fonograficznymi. Andrzej Gębski zajmuje się również pracą dydaktyczną i od 2008 jest doktorem habilitowanym Akademii Muzycznej w Warszawie obecnie Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Od 2000 r. Andrzej Gębski prowadzi klasę skrzypiec w elitarnej Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej im. Z. Brzewskiego w Warszawie , a od 2002 r. orkiestrę smyczkową tejże szkoły, którą uformował pod nazwą " Warszawska Orkiestra Smyczkowa im. Zenona Brzewskiego". Ponadto Andrzej Gębski prowadzi klasę skrzypiec podczas Międzynarodowych Kursów w Łańcucie, Akademii Smyczkowej w Goch (Niemcy) , a także warsztaty muzyczne "Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci" skupiającego najzdolniejszą młodzież muzyczną kraju. Andrzej Gębski gra obecnie na instrumencie polskiego lutnika - Wojciecha Topy z 2005 r. 


 

Soyeon Lim


     Ukończyła Gimcheon High School of Arts w klasie prof. Myeong Hee Lee. Jest absolwentką klasy prof. Yeon Jung Kim i klasy prof. Andrzeja Dutkiewicza w Keimyeong University of music w Korei, oraz klasy prof. Jerzego Sterczyńskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Uczestniczyła w Mistrzowskich Warsztatach Muzycznych w Zamościu w klasie prof. Edwarda Wolanina. W roku 2009 zdobyła nagrodę Grand Prix VI Edycji Konkursu "Zapomniana Muzyka Polska" organizowanego przez wydawnictwo Acte Prealable. Jest laureatką II nagrody oraz Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej" w Krakowie (2008). Jest laureatką II nagrody ogólno - koreańskiego konkursu pianistycznego w Daegu (Korea Płd.) W wieku 16 lat wystąpiła jako solistka wykonując V koncert fortepianowy Ludwika van Beethovena z towarzyszeniem orkiestry Gimcheon High School of Arts. W roku 2005 koncertowała w ramach wschodnio - azjatyckiego festiwalu muzyki współczesnej "Dong Asia Hyundae Eumak Je". Od roku 2006 współpracuje jako pianistka i korepetytorka z "Operą na Zamku" w Szczecinie z którą przygotowuje musical "My Fair Lady" w Schwedt (Niemcy). Od roku 2007 współpracuje jako pianistka, kameralistka i korepetytorka z Filharmonią narodową, dając szereg koncertów dla młodzieży w całej Polsce. W 2006 roku nagrała muzykę do spektaklu teatralnego "Romans z Czechowem" dla Teatru Nowego w Łodzi. Wykonała muzykę na olbrzymim międzynarodowym widowisku teatralno - muzycznym "Łasztownia-Lastadie" (2006) oraz "Recycling" (2009) stworzone przez Teatr Kana w Szczecinie, Od 2009 roku współpracuje z Międzynarodowymi Kursami Muzycznymi w Łańcucie jako pianistka w klasie prof. Helen Brunner oraz prof. Dariusza Smolarskiego. 


Gwidon Ciężarek 

       Jest uczniem ZSM II stopnia w Szczecinie w klasie mgr Małgorzaty Gajewskiej – Makulec. Jest wielokrotnym laureatem konkursów skrzypcowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jego najważniejsze osiągnięcia to :
- I Miejsce - „VII Ogólnopolski Konkurs Młodych Instrumentalistów im. Stefanii Woytowicz” w Jaśle – 2012r.
- I Miejsce oraz Nagroda Specjalna im. Tadeusza Wrońskiego – „IV Młodzieżowy Konkurs Na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego” w Tomaszowie Mazowieckim – 2012r.
- III Miejsce i Nagroda Dyrektora CEA – „Ogólnopolskie Przesłuchania Centrum Edukacji Artystycznej” w Warszawie – 2012r.
- IV Miejsce oraz Nagroda Specjalna Prezydenta Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury–
„IX Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy im. Aleksandry Januszajtis” w Gdańsku-2011r.
- II Miejsce – „III Młodzieżowy Konkurs Na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego” w Tomaszowie Mazowieckim – 2010r.
- Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Ph. Telemanna w Poznaniu - finalista (2010)
- Międzynarodowe Spotkania młodych skrzypków im. M. Ławrynowicza w Płocku - wyróżnienie (2009)
- II konkurs "Skrzypce dla najlepszych" w Szczecinie - wyróżnienie (2008)
- I konkurs "Skrzypce dla najlepszych" w Szczecinie - 3 miejsce (2007)
Jest wielokrotnym uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie w których doskonalił swoje umiejętności u prof. Helen Brunner, prof. Mirosława Ławrynowicza, prof. Andrzeja Gębskiego, prof. Georga Michela, oraz Kursów muzycznych w Szczecinie w klasie prof. Wandy Wiłkomirskiej, prof. Janusza Wawrowskiego, prof. Michała Grabarczyka, prof. Bartosza Bryły, prof. Marcina Baranowskiego, prof. Jana Staniendy.
Gwidon Ciężarek wielokrotnie występował jako solista z orkiestrą wykonując m.in. : N. Paganiniego – I Koncert Skrzypcowy D-dur, C. Saint – Saensa – Introdukcję i Rondo Capriccioso, J. S. Bacha – Koncert na dwoje skrzypiec i orkiestrę d-moll. Jest wielokrotnym stypendystą Prezydenta Miasta Szczecina, Towarzystwa Przyjaciół Szczecina i Krajowego Funduszu Na Rzecz Dzieci. W roku 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury "Młoda Polska".



  • Donatorzy
  • Partnerzy