Artelier


Artyści poprzednich edycji festiwalu

Artyści edycji 2015

Piotr Wojtasik Quartet

Piotr Wojtasik - trąbka
Victor Toth - saksofon
Michał Barański - kontrabas
Erik Alen - perkusja

Piotr Wojtasik -  uodzony w 1964r. Polski trębacz jazzowy i kompozytor.
Wielokrotnie nagradzany „Fryderykiem” (polskie Grammy), „Jazzowym Oscarem” (nagroda Telewizji Polskiej) w kategoriach: najlepszy polski artysta i najlepszy album jazzowy rok, oraz „Mateuszem” (nagroda Polskiego Radia). Wielokrotnie wygrywał również w dorocznych ankietach „Jazz Top” magazynu „Jazz Forum” jako najpopularniejszy polski jazzman. Piotr Wojtasik nieprzerwanie od kilkunastu lat rozwija swoja karierę artystyczną nagrywając i koncertując u boku największych światowych gwiazd jazzu jak: Billy Harper, Kenny Garrett, Gary Bartz, Dave Liebman, Victor Lewis, Daniel Humier, Joachim Kuhn, Michel Donato i wielu innymi. Łącznie ma na swoim koncie nagranie ponad stu albumów muzycznych, z czego siedem pozycji stanowią jego autorskie krążki. Koncertował niemalże na wszystkich najważniejszych festiwalach i imprezach jazzowych świata od USA i Kanady poprzez scenę europejska kończąc na Maroko i Izraelu. 

Victor Toth - 35 letni saksofonista altowy z budapesztu, absolutnie 
jeden z czołowych muzyków jazzowych na węgrzech. Związany z wytwórnią
płytowa BMG. Współpracujący z wieloma muzykami z Europy i Stanów 
zjednoczonych. Na szczególna uwage zasługuje jego trio z legendarnym
Hamid Drake'em na perkusji.

Michał Barański - ogłoszony przez jazz forum magazine w 2004r. najleszym
poskim kontrabasistą. Aktywnie wystepujący w Europie, Stanach i Japoni.
W ostatnich latach na stale współtworzył zespół Zbigniewa Namysłowskiego 
i kwintet Benny Maupine`a. Jest jednym z najczesciej zapraszanych
sidemeanow w polsce.
 
Erik Alen - perkusja.  Zaliczany do najlepszych drummerów średniego pokolenia
W obecnym składzie P.W. Quartet występuje od dwóch lat,  współpracował z takimi gwiazdami światowego jazzu jak chociażby Illinois Jacquet czy Wallace Roney.

Program zespołu opiera sie w głównej mierze na kompozycjach lidera. Stylistycznie
osadzony jest w estetyce neo bopu z elementami free a takze muzyki etno. 
Zespól lutym 2013 nagrał swój pierwszy album zatytułowany "Amazing Twalwe".


Jakub Rabizo i Jakub Kościuszko


Jakub Rabizo - rozpoczął naukę gry na skrzypcach w wieku lat pięciu. Już dwa lata później zadebiutował jako solista z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej. W 1998 r. ukończył z najwyższym wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku, gdzie uczył się pod okiem prof. Mirosławy Pawlak. Swoje umiejętności doskonalił u profesorów światowej sławy: Wandy Wiłkomirskiej, Edwarda Zienkowskiego, Konstantego A. Kulki, Stephena Picarda, Anny Chumachenko, Marka Lubotskiego i Henry Meyera.

    W roku 2000 zadebiutował na scenie Filharmonii Berlińskiej, gdzie wystąpił jako solista z koncertem skrzypcowym Ludwiga van Beethovena.

    Jest laureatem międzynarodowych konkursów muzycznych w Paryżu, Gdańsku i Przemyślu, wieloletnim stypendystą Ministerstwa Kultury i Sztuki Rzeczpospolitej Polskiej oraz Fundacji Medyceuszy Gdańskich.

    W wieku 25 lat został koncertmistrzem Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie i Zespołu Camerata Nova w Szczecinie. Gościnnie prowadził zespoły Das Sinfonie Orchester Berlin i Polsko-Niemiecką Orkiestrę Kameralną w Berlinie.

    Obecnie zawodowo związany jest z Pruską Orkiestrą Kameralną w Prenzlau, gdzie pełni funkcję II koncertmistrza i solisty.

    Występuje jako solista, dając kilkadziesiąt koncertów rocznie. W swoim repertuarze, obejmującym szerokie spektrum repertuarowe, skupia się głównie na salonowej muzyce wirtuozowskiej epoki romantyzmu. Nazywany przez niemieckich krytyków muzycznych „diabelskim skrzypkiem”, podbija serca publiczności temperamentem i głębią brzmienia. Koncertuje głównie w Europie Zachodniej, jednak zawsze chętnie wraca na rodzime sceny. 

Jakub Kościuszko - b

rawurowo, perfekcyjnie, wyśmienicie, znakomity, wrażliwy wirtuoz – te wszystkie określenia pochodzą z tekstów krytyków muzycznych dotyczących gitarzysty Jakuba Kościuszki. 

Występował w całej Polsce, Austrii, Niemczech, Włoszech, Francji i Holandii, m.in. podczas festiwali w Szczecinie, Warszawie, Kielcach, Wrocławiu, Zielonej Górze, Łodzi. Wykonywał koncerty z orkiestrami Filharmonii Szczecińskiej, Świętokrzyskiej, Zielonogórskiej oraz orkiestrą Talenty Szczecina i Camerata Nova. Jako kameralista współpracuje z Ritą D`Arcangelo (flecistką, laureatką Global Music Award) i Jakubem Bokunem, jednym z najlepszych europejskich klarnecistów. W 2010 roku ukazała się płyta Here Comes The Silent Dusk. Music of Marek Pasieczny, między innymi z dedykowanym gitarzyście utworem Tren ofiarom Bełżca. Debiut został ciepło przyjęty przez słuchaczy i krytyków muzycznych w całej Europie. W 2012 roku ukazał się album Guitar Recital z utworami J.S. Bacha, Tansmana, Piazzolli, Jarretta i Metheny`ego. Najnowszy album, Guitar sounds jazzy, zawiera muzykę inspirowaną jazzem i muzyką świata.
W wieku 6 lat rozpoczął swoją edukację muzyczną od fortepianu, jednak już 2 lata później zaczął naukę gry na gitarze klasycznej. W roku 2004 został absolwentem klasy gitary Piotra Pałaca w Zespole Szkół Muzycznych w Szczecinie. W roku 2009 ukończył  z wynikiem celującym Akademię Muzyczną we Wrocławiu, gdzie pracował pod kierunkiem prof. Piotra Zaleskiego, oraz Królewskie Konserwatorium w Hadze w klasie maestro Zorana Dukića. W roku 2010 otrzymał dyplom z wyróżnieniem oraz stypendium od maestro Oscara Ghiglii podczas kursu Accademii Chigiana w Sienie.
Swoją wiedzą dzieli się ze studentami Akademii Sztuki w Szczecinie, uczniami Zespołu Szkół Muzycznych w Szczecinie oraz Kreismusikschule Uckermark w Prenzlau. Regularnie udziela lekcji w ramach kursów muzycznych i lekcji mistrzowskich.
Jakub Kościuszko zdobywał laury na międzynarodowych i ogólnopolskich konkursach gitarowych. Udoskonalał swoje umiejętności biorąc udział w lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez takich gitarzystów jak: Abel Carlevaro (Urugwaj), Oscar Ghiglia (Włochy), Scott Tennant (USA), Roberto Aussel (Argentyna), Pavel Steidl (Czechy).



Sebastian Aleksandrowicz

Urodzony w 1976 roku w Bytomiu. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie oboju prof. Stanisława Malikowskiego i Tytusa Wojnowicza. Od 1996 roku solista orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, a od 2007 roku pierwszy oboista Filharmonii Wrocławskiej. W latach 2001-2003 pierwszy oboista Polskiej Orkiestry Radiowej. W latach 2005-2007 pierwszy oboista Filharmonii Narodowej. Współpracował z takimi orkiestrami jak: Philharmonie der Nationen Hamburg jako pierwszy oboista i solista ,Polska Filharmonia Kameralna , Sinfonia Varsovia , Leopoldinum, Wratislawia, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej , Sinfonietta Cracovia , Morphing Chamber Orchestra Vienna , Vienna Waltzer Orchester . Znaczące miejsce w jego działalności koncertowej zajmuje muzyka kameralna i solowa. Jako solista lub kameralista występował w Polsce, Hiszpanii, Niemczech, Austrii, Rosji i Japonii z takimi zespołami jak Ensemble de Narol, New Art. Ensamble, Tokyo Solisten, Sinfonia Varsovia Soloist , Sinfonia Varsovia , Filharmonia Wrocławska, Leopoldinum, Concerto Avenna , Przemyska Orkiestra Kameralna,Filharmonia Gorzowska , Morphing Chamber Orchestra Vienna, Gruppo di Tempera, Royal String Quartet, Lutosławski Quartet ,Kwartetem Camerata , Hilliard Ensemble oraz w duecie z Andreasem Schollem. W maju 2013 roku dokonał polskiego prawykonania Trittico per oboe,oboe d’amore e corno inglese Antala Doratiego . Od wielu lat współpracuje z Jerzym Satanowskim nagrywając jego muzykę teatralną i filmową . Od 2012 roku jest wykładowcą i współorganizatorem Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki im.Księżnnej Daisy w Książu.



Artelier Consort

Zespół stworzony specjalnie na 6 edycję Festiwalu Artelier. 

Skład zespołu:
Gustaw Ciężarek - skrzypce
Cezary Gójski - skrzypce
Łukasz Nazarczuk - skrzypce
Gwidon Ciężarek - skrzypce
Anna Barańska - altówka
Wojciech Sławiński - wiolonczela
Soyeon Lim - instrumenty klawiszowe
Tomasz Woźniak - trąbka
Anna Nazarczuk - taniec i ruch

Gustaw Ciężarek - ukończył Państwową Podstawową Szkołę Muzyczną w Szczecinie w klasie Romana Wolfa oraz Liceum Muzyczne im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie Michała Cebrija. Jest absolwentem klasy prof. Konstantego Andrzeja Kulki, prof. Mirosława Ławrynowicza, Prof. Romana Lasockiego i Dr. Andrzeja Gębskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończył staż artystyczny na kierunku kameralistyka w klasie prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Wielokrotnie uczestniczył w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Łańcucie, w Zakopanem i Fromborku doskonaląc swoje umiejętności u takich mistrzów jak Marina Yashvili, Wolfgang Marschner, Roland Baldini, Robert Szreder, Helen Brunner. Dwukrotnie otrzymał stypendium na udział w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Goch (Niemcy). W maju 2009 został laureatem nagrody Grand Prix w konkursie "Zapomniana muzyka polska" organizowanego przez wydawnictwo muzyczne "Acte Prealable". W 2008 został laureatem II miejsca, oraz otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej" w Krakowie. Jest laureatem makroregionalnych przesłuchań skrzypcowych w Poznaniu i ogólnopolskich przesłuchań skrzypcowych w Elblągu. Koncertował jako solista z orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Opery na Zamku, Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Międzynarodową Orkiestrą Młodzieżową Pomerania wykonując koncerty skrzypcowe Czjkowskiego, Wieniawskiego, Mendelsohna, Vivaldiego, Bacha W roku 2011 wraz z pianistką Soyeon Lim nagrał debiutancką płytę ze wszystkimi utworami kameralnymi Władysława Żeleńskiego wydaną w wydawnictwie Acte Prealable. Jest stypendystą Prezydenta Miasta Szczecina oraz Towarzystwa Przyjaciół Szczecina Od 2008 roku jest koncertmistrzem Łomżyńskiej Filharmoni Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego.

Łukasz Nazarczuk urodził się w 1982 roku w Szczecinie, gdzie ukończył liceum muzyczne w klasie skrzypiec prof. Władimira Ivanci1wa. Od roku 1999 corocznie uczestniczył w mistrzowskich kursach muzycznych. Między innymi u Vadima Brockiego, Mariny Jaszfili, Krzysztofa Jakowicza Bartosza Bryły i Roberta Szredera. Koncertował jako solista z polsko-niemiecką orkiestrą Pomerania pod batutą Wolfganga Shpitza. Był również trzykrotnym laureatem pierwszej nagrody szczecińskiego konkursu kompozytorskiego. W 2008 roku ukończył Akademie Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod kierunkiem profesora Michała Grabarczyka. Był członkiem wielu zespołów kameralnych z którymi występował w Polsce i za granicą. Jest współtwórcą wielu nagrań fonograficznych muzyki kameralnej. W 2009 roku ukończył mistrzowskie studia podyplomowe, o specjalizacji skrzypce barokowe, w Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem Mikołaja Zgółki. Działalność koncertową łączy z pracą pedagogiczną w szkole muzycznej.
 
Gwidon Ciężarek jest uczniem ZSM II stopnia w Szczecinie w klasie mgr Małgorzaty Gajewskiej – Makulec. Jest wielokrotnym laureatem konkursów skrzypcowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jego najważniejsze osiągnięcia to :
- I Miejsce - „VII Ogólnopolski Konkurs Młodych Instrumentalistów im. Stefanii Woytowicz” w Jaśle – 2012r.
- I Miejsce oraz Nagroda Specjalna im. Tadeusza Wrońskiego – „IV Młodzieżowy Konkurs Na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego” w Tomaszowie Mazowieckim – 2012r.
- III Miejsce i Nagroda Dyrektora CEA – „Ogólnopolskie Przesłuchania Centrum Edukacji Artystycznej” w Warszawie – 2012r.
- IV Miejsce oraz Nagroda Specjalna Prezydenta Miasta Gdańska w Dziedzinie Kultury–
„IX Ogólnopolski Konkurs Skrzypcowy im. Aleksandry Januszajtis” w Gdańsku-2011r.
- II Miejsce – „III Młodzieżowy Konkurs Na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego” w Tomaszowie Mazowieckim – 2010r.
- Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Ph. Telemanna w Poznaniu - finalista (2010)
- Międzynarodowe Spotkania młodych skrzypków im. M. Ławrynowicza w Płocku - wyróżnienie (2009)
- II konkurs "Skrzypce dla najlepszych" w Szczecinie - wyróżnienie (2008)
- I konkurs "Skrzypce dla najlepszych" w Szczecinie - 3 miejsce (2007)

Jest wielokrotnym uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Muzycznych w Łańcucie w których doskonalił swoje umiejętności u prof. Helen Brunner, prof. Mirosława Ławrynowicza, prof. Andrzeja Gębskiego, prof. Georga Michela, oraz Kursów muzycznych w Szczecinie w klasie prof. Wandy Wiłkomirskiej, prof. Janusza Wawrowskiego, prof. Michała Grabarczyka, prof. Bartosza Bryły, prof. Marcina Baranowskiego, prof. Jana Staniędy.
Gwidon Ciężarek wielokrotnie występował jako solista z orkiestrą wykonując m.in. :
N. Paganiniego – I Koncert Skrzypcowy D-dur, C. Saint – Saensa – Introdukcję i Rondo Capriccioso, J. S. Bacha – Koncert na dwoje skrzypiec i orkiestrę d-moll.
Jest wielokrotnym stypendystą Prezydenta Miasta Szczecina, Towarzystwa Przyjaciół Szczecina i Krajowego Funduszu Na Rzecz Dzieci. W roku 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury "Młoda Polska".

Cezary Gójski przygodę ze skrzypcami rozpoczyna w 1987 roku zdając do Państwowej Szkoły Muzycznej im. St. Moniuszki w Warszawie. Tam przez 8 lat rozwija swoje umiejętności w klasie Józefa Laskowskiego. W 1995 roku kontynuuje naukę w Liceum Muzycznym im. K. Szymanowskiego w Warszawie u pedagogów: Marka Zebury i Pawła Rybkowskiego.
W roku 1999 podejmuje studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, filia w Białymstoku (obecny Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina) w klasie wykł. Dariusza Garbacza. Podczas studiów czynnie uczestniczy w licznych seminariach, kursach, warsztatach i konsultacjach prowadzonych m. in. przez: N. Meyerscough, M. Rezler, T. Tomaszewskiego, K. Podejko, K. Olechowskiego, J. Staniendę.
Już na początku studiów nawiązuje stałą współpracę z orkiestrą Sinfonia Viva, której członkiem jest do dziś. W roku 2004 zdaje pomyślnie egzamin i podejmuje pracę w Operze i Filharmonii Podlaskiej. Pracuje tam do roku 2009, gdzie przez ostatnie 2 lata pełni funkcję I skrzypka – I głos. Równocześnie w 2007 roku rozpoczyna pracę pedagogiczną na stanowisku nauczyciela skrzypiec w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Suwałkach, gdzie z pasją przekazuje wiedzę i umiejętności zdobyte u swoich mistrzów.
Anna Barańska
Altowiolistka. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi. W 2010 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie dr hab. Róży Wilczak- Płaziuk i w tym samym roku, podjęła także studia doktoranckie w macierzystej uczelni. Umiejętności gry doskonaliła również na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie w klasie prof. Ireny Albrecht oraz w Weimarze i Łodzi pod kierunkiem pedagogów takich jak prof. Zbigniew Frieman, prof. Dariusz Korcz i Hans Rottman. Jako solistka i kameralistka brała udział w licznych konkursach krajowych i międzynarodowych (Warszawa, Łódź, Pörtschach). Od 2009 roku związana na stałe z Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Współpracuje także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina oraz orkiestrą kameralną Polish Camerata. Oprócz działalności koncertowej solowej, kameralnej i orkiestrowej, bierze także udział w nagraniach płytowych i telewizyjnych.

Soyeon Lim ukończyła Gimcheon High School of Arts w klasie prof. Myeong Hee Lee. Jest absolwentką klasy prof. Yeon Jung Kim i klasy prof. Andrzeja Dutkiewicza w Keimyeong University of music w Korei, oraz klasy prof. Jerzego Sterczyńskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Uczestniczyła w Mistrzowskich Warsztatach Muzycznych w Zamościu w klasie prof. Edwarda Wolanina. W roku 2009 zdobyła nagrodę Grand Prix VI Edycji Konkursu "Zapomniana Muzyka Polska" organizowanego przez wydawnictwo Acte Prealable. Jest laureatką II nagrody oraz Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej" w Krakowie (2008). Jest laureatką II nagrody ogólno - koreańskiego konkursu pianistycznego w Daegu (Korea Płd.) W wieku 16 lat wystąpiła jako solistka wykonując V koncert fortepianowy Ludwika van Beethovena z towarzyszeniem orkiestry Gimcheon High School of Arts. W roku 2005 koncertowała w ramach wschodnio - azjatyckiego festiwalu muzyki współczesnej "Dong Asia Hyundae Eumak Je". Od roku 2006 współpracuje jako pianistka i korepetytorka z "Operą na Zamku" w Szczecinie z którą przygotowuje musical "My Fair Lady" w Schwedt (Niemcy). Od roku 2007 współpracuje jako pianistka, kameralistka i korepetytorka z Filharmonią narodową, dając szereg koncertów dla młodzieży w całej Polsce. W 2006 roku nagrała muzykę do spektaklu teatralnego "Romans z Czechowem" dla Teatru Nowego w Łodzi. Wykonała muzykę na olbrzymim międzynarodowym widowisku teatralno - muzycznym "Łasztownia-Lastadie" (2006) oraz "Recycling" (2009) stworzone przez Teatr Kana w Szczecinie, Od 2009 roku współpracuje z Międzynarodowymi Kursami Muzycznymi w Łańcucie jako pianistka w klasie prof. Helen Brunner oraz prof. Dariusza Smolarskiego.

Wojciech Sławiński w 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Kazimierza Michalika. Obecnie jest wiolonczelistą orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz szefem zespołu SYNAXIS. Od 2003 do 2006 roku współpracował z UBS Verbier Festival Orchestra, z którą występował wielokrotnie m.in. pod kierunkiem Jamesa Levine'a, Neeme Järviego, Valerego Gergieva, Yurija Temirkanova, Nico Franka, Christopha von Dohnanyi, Charles'a Dutoit, z solistami najwyższej rangi jak Marta Argerich, Sarah Chang, Anna Silja, Leif Ove Andsnes, Lang Lang, Mischa Maisky, Yuri Bashmet, Vadim Repin, Maxim Vengerov, Joshua Bell, Thomas Quasthoff. W roku 2004 współpracował z zespołem kameralnym Transemble, w latach 2001-2002 był koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Warszawie, jako solista i kameralista koncertował w wielu miastach Polski. Zdobywał wyróżnienia na Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi (1996), Konkursie im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu (1997), Konkursie Bachowskim w Zielonej Górze (1998), jest laureatem II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym w Elblągu (1998), na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi i półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Vina del Mar w Chile (2001). Jako uczestnik kursów mistrzowskich w zakresie gry na wiolonczeli, kameralistyki, kompozycji pracował m.in. pod kierunkiem Stanisława Firleja, Andrzeja Orkisza, Victorii Yagling, Clausa Reichardta, Kurta Levina, Mirosława Ławrynowicza, Wolfganga Marschnera, Michała Trojanowskiego, Andrew Tloma, Young-Chang Cho i Pawła Głąbika. 

Tomasz Woźniak naukę gry na trąbce rozpoczął w wieku 10-ciu lat, w Szkole Muzycznej w Jaśle (podkarpackie) w klasie Ireneusza Fatygi. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie w klasie mgr Józefa Nawojskiego. W 2003r. zakończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie trąbki ad. Krzysztofa Bednarczyka, uzyskując tytuł magistra sztuki. W latach 2004/5 po otrzymaniu Stypendium Ministra Kultury doskonalił swe umiejętności na studiach podyplomowych w Conservatoire Supérieur w Paryżu, w klasie Guy Touvrona. Jest laureatem wielu przesłuchań makroregionalnych i ogólnopolskich instrumentów dętych blaszanych  (1993 Krosno I-sze miejsce; 1994 Rzeszów II-gie miejsce;  1995 Częstochowa IV-te miejsce). W 1996r. na I. Ogólnopolskim Festiwalu Trębaczy w Kaliszu zdobył I-sze miejsce w kategorii młodzieżowej oraz specjalne wyróżnienia: Grand Prix i Rydwan Apollina – nagroda Ministra Kultury i Sztuki. W 1998r. był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W 2002r. zajął III-cie miejsce na III. Ogólnopolskim Festiwalu Trębaczy w Kaliszu w Kategorii Otwartej. W 2003r. otrzymał I-szą nagrodę w Konkursie YAMAHY dla instrumentów dętych blaszanych (YAMAHA Competition for Brass Instruments) w Poznaniu, oraz, wspólnie z kwartetem dętym,  II-gą nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Warszawie. Na VII.Międzynarodowym Konkursie Klassik-Festival Ruhr 2004 w Marl (Niemcy) otrzymał Nagrodę Kameralną (Kammermusikpreis). W 2003 oraz 2006r. był półfinalistą Międzynarodowego Konkursu na Trąbkę im. Maurice’a André w Paryżu. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in. André Henry (Kalisz), Siergieja Nakariakowa (Warszawa), Gabrielle Cassone (Porcia), Reinholda Friedricha i Freda Millsa (Bruksella), Andrea Giuffredi (Lieksa). Jako solista koncertował m.in. z Filharmonią Rzeszowską,  Filharmonią Świętokrzyską, Orkiestrą Akademii Muzycznej w Warszawie, Filharmonią Kijowską, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Niemczech, Włoszech i we Francji. Uczestniczył w festiwalach w kraju m.in.: Warszawska Jesień (2005,2006,2010), Laboratorium Muzyki Współczesnej (Warszawa 2006, Białystok 2010), Ogólnopolski Festiwal Trębaczy w Kaliszu (2005,2008), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej „Ars Musica” w Iwoniczu (2006, 2010), II Praska Wiosna Muzyczna (2006), Warszawskie Spotkania Muzyczne (2008). Współpracował m. in. z Filharmonią Narodową, Teatrem Wielkim-Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Filharmonią Rzeszowską, Warszawską Orkiestrą ‘Filharmonia’ oraz z Orkiestrą Conservatoire Supérieur w Paryżu i Orkiestrą Jeunesses Musicales de France.  W latach 2005-2007 był I-trębaczem Opery i Filharmonii Podlaskiej. Grał pod batutą m.in. takich dyrygentów jak: K.Penderecki, J.Semkow, A.Wit, J.Maksymiuk, M.Kasprzyk, K.Kord, M.J.Błaszczyk, W.Rajski, M.Nałęcz-Niesiołowski, M.Pijarowski, T.Wojciechowski, K.Bumann, M.Ziml, Sz.Kawalla, K.Słowiński, P.Sułkowski, Ł.Borowicz. Koncertuje wciąż jako solista i kameralista wykonując repertuar od baroku do muzyki współczesnej, której nieraz dokonywał prawykonania (M. Borkowski, M. Błażewicz, A. Nawrocka). Obecnie pracuje w Polskiej Orkiestrze Radiowej w Warszawie. 
  • Donatorzy
  • Partnerzy