Artelier


Pedagodzy poprzednich warsztatów

Pedagodzy 2012


Grzegorz Berniak 

      Urodził się w 1976 roku w Krakowie. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej prof. Ryszarda Dudka. W 1999 roku uczestniczył w lekcjach w Konserwatorium Muzycznym im. Nikołaja Rimskiego-Korsakowa w Sankt Petersburgu w klasie prof. Ilii Musina. Współpracę z Teatrem Wielkim – Operą Narodową rozpoczął w 2004 roku przygotowując ”Salome” Richarda Straussa. W latach 2004-2006 pracował jako asystent Jacka Kaspszyka, współuczestnicząc w realizacji następujących przedstawień operowych: „Tosca” Pucciniego, „Aida” Verdiego, „Andrea Chénier” Giordano, „Ubu Rex” Pendereckiego, „Wozzeck” Berga. Wraz z zespołem Teatru Wielkiego i Jackiem Kaspszykiem odbył tournée po Japonii, Hiszpanii i Norwegii jako dyrygent-asystent. Na zlecenie Bergen Opera Vest przygotowywał premierę opery „Salome”, współpracując z Bergen Symphony Orchester. W sezonie artystycznym 2006/2007 pracował jako asystent Kazimierza Korda uczestnicząc w przygotowaniach następujących oper: „Dama Pikowa” Czajkowskiego, „Traviata”, „Nabucco” i „Rigoletto“ Verdiego, „Straszny Dwór” i „Halka” Moniuszki, „Czarodziejski flet“ Mozarta, G. Rossini „Tankred” i „Cyrulik Sewilski” Rossiniego, “Carmen” Bizeta, “Iwona, księżniczka Burgunda” Krauzego. W Operze Narodowej prowadził spektakle: „Via Sancta” (2007), „Pan Twardowski” (2008) oraz „Jezioro łabędzie” (2009).

 
Gustaw Ciężarek 

      Ukończył Państwową Podstawową Szkołę Muzyczną w Szczecinie w klasie Romana Wolfa oraz Liceum Muzyczne im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie Michała Cebrija. Jest absolwentem klasy prof. Konstantego Andrzeja Kulki, prof. Mirosława Ławrynowicza, Prof. Romana Lasockiego i Dr. Andrzeja Gębskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończył staż artystyczny na kierunku kameralistyka w klasie prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Wielokrotnie uczestniczył w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Łańcucie, w Zakopanem i Fromborku doskonaląc swoje umiejętności u takich mistrzów jak Marina Yashvili, Wolfgang Marschner, Roland Baldini, Robert Szreder, Helen Brunner. Dwukrotnie otrzymał stypendium na udział w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Goch (Niemcy). W maju 2009 został laureatem nagrody Grand Prix w konkursie "Zapomniana muzyka polska" organizowanego przez wydawnictwo muzyczne "Acte Prealable". W 2008 został laureatem II miejsca, oraz otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej" w Krakowie. Jest laureatem makroregionalnych przesłuchań skrzypcowych w Poznaniu i ogólnopolskich przesłuchań skrzypcowych w Elblągu. Koncertował jako solista z orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Opery na Zamku, Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Międzynarodową Orkiestrą Młodzieżową Pomerania wykonując koncerty skrzypcowe Czjkowskiego, Wieniawskiego, Mendelsohna, Vivaldiego, Bacha W roku 2011 wraz z pianistką Soyeon Lim nagrał debiutancką płytę ze wszystkimi utworami kameralnymi Władysława Żeleńskiego wydaną w wydawnictwie Acte Prealable. Jest stypendystą Prezydenta Miasta Szczecina oraz Towarzystwa Przyjaciół Szczecina Od 2008 roku jest koncertmistrzem Łomżyńskiej Filharmoni Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego.

 

Łukasz Nazarczuk 

     Urodził się w 1982 roku w Szczecinie, gdzie ukończył liceum muzyczne w klasie skrzypiec prof. Władimira Ivanci1wa. Od roku 1999 corocznie uczestniczył w mistrzowskich kursach muzycznych. Między innymi u Vadima Brockiego, Mariny Jaszfili, Krzysztofa Jakowicza Bartosza Bryły i Roberta Szredera. Koncertował jako solista z polsko-niemiecką orkiestrą Pomerania pod batutą Wolfganga Shpitza. Był również trzykrotnym laureatem pierwszej nagrody szczecińskiego konkursu kompozytorskiego. W 2008 roku ukończył Akademie Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod kierunkiem profesora Michała Grabarczyka. Był członkiem wielu zespołów kameralnych z którymi występował w Polsce i za granicą. Jest współtwórcą wielu nagrań fonograficznych muzyki kameralnej. W 2009 roku ukończył mistrzowskie studia podyplomowe, o specjalizacji skrzypce barokowe, w Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem Mikołaja Zgółki. Działalność koncertową łączy z pracą pedagogiczną w szkole muzycznej.

 

Anna Barańska

     Altowiolistka. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi. W 2010 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie dr hab. Róży Wilczak- Płaziuk i w tym samym roku, podjęła także studia doktoranckie w macierzystej uczelni. Umiejętności gry doskonaliła również na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie w klasie prof. Ireny Albrecht oraz w Weimarze i Łodzi pod kierunkiem pedagogów takich jak prof. Zbigniew Frieman, prof. Dariusz Korcz i Hans Rottman. Jako solistka i kameralistka brała udział w licznych konkursach krajowych i międzynarodowych (Warszawa, Łódź, Pörtschach). Od 2009 roku związana na stałe z Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Współpracuje także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina oraz orkiestrą kameralną Polish Camerata. Oprócz działalności koncertowej solowej, kameralnej i orkiestrowej, bierze udział w nagraniach płytowych i telewizyjnych.

 

Bartosz Kokosza

     Urodził się w 1980 roku w Poznaniu. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne  im. M. Karłowicza w Poznaniu w klasie wiolonczeli mgr Piotra Czajki, studia w Akademii Muzycznej im I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod kierunkiem prof. Stanisława Pokorskiego, oraz studia podyplomowe w zakresie gry na wiolonczeli barokowej w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, pod kierunkiem mgr Jarosława Thiela. Ponadto, od września bieżącego roku rozpocznie studia podyplomowe  w Uniwersytecie Muzycznym w Genewie, w klasie wiolonczeli barokowej prof. Bruna Cocset. Koncertuje w kraju i za granicą, skupiając swoją działalność na historycznych praktykach wykonawczych. Współpracując z wszystkimi najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej, doskonali umiejętności, szczególnie w zakresie prowadzenia grupy continuo. Występuje regularnie jako solista i kameralista. Jest współzałożycielem i wiolonczelistą kwartetu smyczkowego Musicarius. Gra na instrumentach zbudowanych przez Krzysztofa Krupę w 2004 i 2008 roku.



Soyeon Lim

      Ukończyła Gimcheon High School of Arts w klasie prof. Myeong Hee Lee. Jest absolwentką klasy prof. Yeon Jung Kim i klasy prof. Andrzeja Dutkiewicza w Keimyeong University of music w Korei, oraz klasy prof. Jerzego Sterczyńskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Uczestniczyła w Mistrzowskich Warsztatach Muzycznych w Zamościu w klasie prof. Edwarda Wolanina. W roku 2009 zdobyła nagrodę Grand Prix VI Edycji Konkursu „Zapomniana Muzyka Polska” organizowanego przez wydawnictwo Acte Prealable. Jest laureatką II nagrody oraz Nagrody Specjalnej za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej" w Krakowie (2008). Jest laureatką II nagrody ogólno – koreańskiego konkursu pianistycznego w Daegu (Korea Płd.) W wieku 16 lat wystąpiła jako solistka wykonując V koncert fortepianowy Ludwika van Beethovena z towarzyszeniem orkiestry Gimcheon High School of Arts. W roku 2005 koncertowała w ramach wschodnio – azjatyckiego festiwalu muzyki współczesnej „Dong Asia Hyundae Eumak Je”. Od roku 2006 współpracuje jako pianistka i korepetytorka z „Operą na Zamku” w Szczecinie z którą przygotowuje musical „My Fair Lady” w Schwedt (Niemcy). Od roku 2007 współpracuje jako pianistka, kameralistka i korepetytorka z Filharmonią narodową, dając szereg koncertów dla młodzieży w całej Polsce. W 2006 roku nagrała muzykę do spektaklu teatralnego „Romans z Czechowem” dla Teatru Nowego w Łodzi. Wykonała muzykę na olbrzymim międzynarodowym widowisku teatralno – muzycznym „Łasztownia-Lastadie” (2006) oraz „Recycling” (2009) stworzone przez Teatr Kana w Szczecinie. Od 2009 roku współpracuje z Międzynarodowymi Kursami Muzycznymi w Łańcucie jako pianistka w klasie prof. Helen Brunner oraz prof. Dariusza Smolarskiego. 

 

  • Donatorzy
  • Partnerzy